وزش تُندباد لحظه ای و گردوغبار/ تنگه هرمز متلاطم خواهد شد



 رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: وزش تُندباد لحظه ای و گردوغبار، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق، گاهی تگرگ در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب (پنجشنبه) در ارتفاعات استان هرمزگان پیش بینی می شود.

      

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در ساعت های ابتدایی صبح امروز در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی پدیده غالب و در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب نیز وقوع ناپایداری های جوی در ارتفاعات استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از ساعت های صبح امروز تا اوایل هفته آینده، با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی، آب های دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم خواهد شد و وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی فردا (جمعه ۲۴ شهریور) و پس فردا (شنبه ۲۵ شهریور) با شدت بیشتری تداوم خواهد داشت و علاوه بر دریای عمان و تنگه هرمز، شرق خلیج فارس هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: سرعت وزش باد در مناطقی از دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتی متر خواهید رسید.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: بنابراین با توجه به مواج بودن دریا در این مدت توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و قایق های تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان هرمزگان صورت پذیرد.

وی گفت: در این مدت با وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی، مناطق غربی خلیج فارس(محدوده خوزستان و بوشهر) نیز مواج پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: همچنین توصیه می شود شهروندان از رفتن به مناطق مرتفع و رفت و آمد در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: در پاره ای از نقاط غربی و مرکزی استان هرمزگان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش لحظه ای سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود.

کاملی دیرستانی ادامه داد: از نظر دمایی، نوسانات دما بین یک تا ۲ درجه سلسیوس خواهد بود.

وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۹۷ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۸ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها